Re: [CatDroid] Re: SplashScreen Eclipse

Jordi Varela
Bé, no és per tirar coets però BMP tampoc es una tria aberrant per un splashscreen.

Molt bona idea Oriol! m'encanta!

2012/11/28 Roc Boronat <[hidden email]>
Sergi, welcome to the reality. El splash.bmp és d'Eclipse, jo també vaig flipar quan ho vaig veure!

Oriol, sobre el que comentes... no ho havia pensat, i molt bona idea!

Roc Boronat
http://rocboronat.net

El 28 de novembre de 2012 12:43, Bernat <[hidden email]> ha escrit:

El bmp no es meu, es de eclipse...

El 28 de novembre de 2012 12:39, Sergi Martínez <[hidden email]> ha escrit:

Bernat, dijous toca repasar per que "di no al bmp"

2012/11/28 Bernat <[hidden email]>
Pero a vere... que jo només he psoat el android, els telefons de fons i el text ja venien posats...

Caguen....

El 28 de novembre de 2012 11:25, Oriol <[hidden email]> ha escrit:

Des del punt de vista de realitat augmentada és un 1 de 5, i no ho dic jo, ho diu la seva eina de reconeixement gràfic.

Ja se que no te res a veure, però crec que l'splash te possibilitats de convertir-se en l'anvers d'una propera tarja de visita, o no estaria bé que la propia tarja de visita servis com a marker per  a una app de realitat augmentada?

Així que seguin els consells de vuforia i fent 4 proves al photoshop , per a futures propostes gràfiques aconsello(només quan estigui destinat a la impressió gràfica eh, que per a splash ja està bé):

-Mantenir els mobils de forma que no creein un patró , tal com està ara.
-Molt més contrast en el background
-Les linies obliqües dins dels mòbils no les pilla, haurien de ser més separades o que en comptes de línies fossin una altra cosa, com gatets, no se.
-Si aconseguiu ficar-hi un qr descentrat ja seria la hòstia doncs no només aniria bé per a reconeixer el patró sinó que directament podria portar al market per descarregar la app.

Tot això per dir que triguem a fer una hackhathon-on-place-with-snacks-and-fun i muntar una mini app amb realitat augmentada (alguien dijo en Unitiy?)

El divendres 23 de novembre de 2012 22:36:49 UTC+1, Alorma va escriure:
Bones!

AProfitant que avui m'he descarregat el eclipse adt bundle nou que hi ha a la web de android, i he vist que el splash era bastant monu... He fet un splash més adaptat a les nostres necessitats.

Disfruteu-lo!

--

Sergi Martínez

Re: [CatDroid] Re: SplashScreen Eclipse

Jordi Varela

Depèn del cas d'ús.

BMP té fins i tot compressió i canals alpha com opcions... però crec que ni photoshop l'implementa, perquè hi ha formats millors. I de RAW depèn del fabricant.

Ja et dic, no m'agrada aquest format, però qui el faci servir bé, no té perquè sentir-se brut.  ;-)

On Dec 2, 2012 1:12 PM, "Sergi Martínez" <[hidden email]> wrote:

[...]

La compressió segur que està des del principi,

perquè a la facultat (fa mes de 12 anys) per una practica vam fer un conversor de format-desconegut-facultat a BMP comprimit amb un mínim RLE. Recordo que la especificació parlaba tot la estona de Windows 3.0.

La foto va ser un frikada perquè corresponia a la Lenna, la model del playboy del 1972 que els llestos de JPEG feien servir perquè deien que la seva pell tenia totes les tonalitats de color i el barret era una textura suficientment complexa. Segur que heu vist mil vegades la foto: www.lenna.org.

Salut!

On Dec 2, 2012 1:35 PM, "Sergi Martínez" <[hidden email]> wrote:

[...]

Wikipedia:

While most BMP files have a relatively large file size due to lack of any compression (or generally low-ratio run-length encoding on palletized images), many BMP files can be considerably compressed with lossless data compression algorithms such as ZIP because they contain redundant data. Some formats, such as RAR, even include routines specifically targeted at efficient compression of such data.

SI no recordo malament, si foties una image amb els pixels alternats (blanc, negre, blanc, negre...) la mida quasi es triplicaba.

2012/12/2 Jordi Varela <[hidden email]>

[...]

clar! perquè RLE no funciona bé en aquest cas. RLE és un dels algoritmes mes simples de compressió que hi ha, simplificant, agafa pixels consecutius:
  • BBBBBBNNNNNN ho codifica com 6B6N
  • pero, BNBNBNBN es 1B1N1B1N...
És molt ràpid de descodificar i funciona molt bé per captures de pantalla si son colors plans, scanejos B/N... qualsevol cosa que tingui molts colors iguals un al costat d'un altre.

Apa! vaig a fer mongodb una estona. ;-)